Upin Ipin Jeng Jeng Jeng

Upin Ipin Jeng Jeng Jeng - Hallo semuanya Pembaca Berita, Pada postingan berita kali ini yang berjudul Upin Ipin Jeng Jeng Jeng, telah di posting di blog ini dengan lengkap dari awal lagi sampai akhir. mudah-mudahan berita ini dapat membantu anda semuanya. Baiklah, ini dia berita terbaru nya.

Judul Posting : Upin Ipin Jeng Jeng Jeng
Link : Upin Ipin Jeng Jeng Jeng
Upin & Ipin: Jeng Jeng Jeng! adalah sebuah film terbitan KRU Studios bersama Les' Copaque Production. Film ini ialah film gabungan live-action (pelakon sebenar) dengan kesan animasi CGI, mengisahkan watak-watak Upin dan Ipin menjelma di dalam dunia nyata dan berkawan dengan seorang anak yatim.
 


Film ini diarah oleh Erma Fatima bersama Hajah Ainon Ariff, dan dibintangi oleh Puteri Balqis, Awie, Sara Ali, Gambit Saifuddin dan Remy Ishak, di samping Asyiela Putri sebagai pengisi suara Upin dan Ipin. Filem ini ditayangkan mulai 24 November 2016 di pawagam-pawagam seluruh Malaysia.

Sinopsis

Aqish ialah seorang anak yatim yang setia meminati Upin dan Ipin, suka melukis dan menggantung gambar Upin dan Ipin, bahkan suka berangan-angan berkawan dengan watak-watak Upin dan Ipin. Pada suatu hari, nasib malang melanda Aqish apabila rumah anak yatim dan tanah yang didudukinya bakal dijual kepada pihak luar, memungkinkan Aqish kehilangan tempat untuk bergantung. Duka Aqish begitu menyentuh perasaan sehingga watak-watak Upin dan Ipin dalam lukisan pun terasa dan mereka pun muncul ke dalam dunia Aqish dalam bentuk watak hidup untuk menghiburkan dan menemani Aqish dalam menghadapi dugaan.

Plot

Based on the hugely popular Upin & Ipin TV series, it sees the five-year-old twins interact with human actors, and tells the story of their diehard fan, a young orphan named Aqish, who imagines them being real. Aqish discovers that the owner of the land on which her orphanage is built has returned to claim it back, and she enlists the help of Upin and Ipin to save the day.

Cast

  • Asyiela Putri Azhar as Upin & Ipin
  • Puteri Balqis Azizi as Aqish
  • Awie as Awie (himself)
  • Sara Ali as Noreen
  • Remy Ishak as Bo
  • Gambit Saifullah as Zaman

Production

Les’ Copaque managing director, Burhanuddin Md Radzi said that the idea to produce live-action film based on this popular animation came across since 2013. The film was shot and completed in the same year but was not released due to many technical issues. Returning from a much loss of that film production, the studio continued to make progress and a new film was shot in October 2014. Taking one month to complete, he satisfied with the result and hoped it will be well received by the audience


Demikianlah Info postingan berita Upin Ipin Jeng Jeng Jeng

terbaru yang sangat heboh ini Upin Ipin Jeng Jeng Jeng, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sekian info artikel kali ini.

Anda sedang membaca posting tentang Upin Ipin Jeng Jeng Jeng dan berita ini url permalinknya adalah https://indodongeng.blogspot.com/2017/10/upin-ipin-jeng-jeng-jeng.html Semoga info lowongan ini bisa bermanfaat.

Subscribe to receive free email updates: